انجمن تخصصی شکاروتیراندازی(بزرگترین مرجع اطلاعاتی تفنگ بادی،پی سی پی،تیراندازی ایرانیان)pcp.airrifle.airguns..تفنگ بادی،پنوماتیک،

نسخه کامل: تصاویر گروپ گیری و بررسی آن
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام به همه...باز نگید علی اومد،نیومد...من همیشه کوچیکه همتونم یه کم سرم شلوغ بود...ممنون از دوستانی مثل کامی-مسیح-اسماعیل-علی اقا-جلال-جاوید-طاها و... که مدام پیگیر بودن و احوال منو میپرسیدن امروز تونستم گروپ بگیرم از 10 متری اما هنوز با مگسک زیاد حرفه ای نشدم دوربین ببندم از راه دور هم میگیرم تصاویری که در زیر میبینید مربوط به یک عدد سلاح بادی دیانا 27 اس میباشد که فاصله من از هدف 10 متر،ساچمه استفاده شده پرومگنوم به وزن 8.78 گرین و ts-10 به وزن10.49 گرین میباشد،حالت تیراندازی هم نشسته و با مگسک و تعداد تیر هم 5 عدد به هر سیبل میبینید که بعضیهاشون روی هم خوردن
عکس اول مال پرومگنوم هست:
[تصویر: IMG_3873.jpg]
یادتونه با رنجر تو این فاصله چقدر افتضاح زده بودم؟ :D
اینم با ساچمه ts-10 :
[تصویر: IMG_3872.jpg]
خوب حالا یه نکته،مگسک رو روی حدودا 25-30 متر تنظیم کرده بودم برای همین تمام تیرها بالا خورده اما قصدم گروپ گیری و دقت بود نه هدف زنی برای همین دستکاری نکردم.
درباره برد هم بگم که در کمال ناباوری ساچمه ts-10 بردش با پرومگنوم فرقی نمیکنه اما دقتش و قلقش فرق داره و من با پرومگنوم راحت ترم یعنی هم ارزون تره و هم عادت کردم اما ts-10 گرونه و قوس بیشتری برمیداره نمیدونم چرا.
اونروز توی سد با دوستان بعد از تمرین تیراندازی کردیم که واقعا از انتخابم خوشحال شدم و مسیح جان رو دعا کردم...توی 70 متری یه تیکه فلزی(ورقه دیوار سوله)رو نشونه گرفتم و تیر زدم و حدودا 10 متریدوستام زدم تا بترسن(جائی که خطر نداشت)دیدم انگار برق گرفتشون پریدن و ترسیدن!رفتم دیدم ورقه رو از 70 متری کاملا فشار داده تو و له کرده!دوستان رفتن همون 70 متری یه تیر به همونجا زدن منم وایسادم تا ببینم چرا ترسیدن،دیدم یه صدا مثل گلوله که از کنارت رد میشه میده و انگار داره صوت رو میشکونه و سوپرسونیک میشه!واقعا تعجب کردم چون با 5.5 زده بودم همچین صدائی نداشت اما این خیلی ترسناک بود...با ts-10 این صدا یه مقداری کمتره.بردش هم توی 120 متر حدودا نیم متر پائین میزنه!حالا یا دیانا سرعت ساچمه رو اشتباه گفته یا این یه چیزیش هست چون با نرم افزار نگاه کردم ساچمه توی 60 متری فقط میتونه گنجشک بزنه و خیلی باید پائین بیاد مثلا 40 سانت بیاد پائین اما توی 70 متر لبه فلزی دیوار رو نشونه میگرفتم همونجارو میزد!
پست نزدم نزدم حالا یه طومار زدم :P
مختون تیلیت شد...
فعلا یا علی دوستان...
سلام
اون تفنگ چینی ام هم بود؟اونروز با دوستم تست کردیم...چینی تیون شده من بردش حدود 20 متر با استریکر 1000 فرق داشت یادتونه؟حالا این دیانا 27 که همه میگفتن ضعیفه تا 70 متری دقیقه و میشه باهاش کبوتر شکار کرد اما توی 120-130 متر برد کالیبر 5.5 چینی تیون شدم بیشتر بود...یه جا رو نشونه گرفتیم و ساچمه من که 4.5 بود حدود 1-2 متر زودتر افتاد.حالا از این من نتیجه گرفتم که برد و دقت 4.5 تا 70-80 متر خیلی خوبه اما بعد از اون یهو شدید افت میکنه اما 5.5 چون سنگین تره دیر تر افت میکنه اما دقتش کمتره و قوس زیادی برمیداره...گرفتید؟نگرفتید؟من خودم که گرفتم.اینم عکس ها با دوربینم:
[تصویر: IMG_3880.jpg]
[تصویر: IMG_3878.jpg]
مگسک رو باز کردم تا حرفه ای تر بشه...
(2011-01-18 10:35 PM)alinozad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام
حالا از این من نتیجه گرفتم که برد و دقت 4.5 تا 70-80 متر خیلی خوبه اما بعد از اون یهو شدید افت میکنه اما 5.5 چون سنگین تره دیر تر افت میکنه اما دقتش کمتره و قوس زیادی برمیداره...گرفتید؟نگرفتید؟من خودم که گرفتم.

علی جان نکته خوبی اشاره کردی اونم اینه که 5.5 قوس زیادی بر میداره واین یک مزیت است. تعجب کردی ؟!
به این دلیل که درسته که مثلا در 70 متری نسبت به 4.5 قوس بیشتری داره ولی هنوز انرژی( FPE)بیشتری دارد و در ضمن دقتش هم در آنجا(70متری)بیشتر از 4.5 است .
زیرا 4.5 بدلیل از دست دادن انرزی بصورت گیج و پرت به حرکتش ادامه میده ولی 5.5 هنوز در راستای قوس خود است وگیج نمیزند به عبارت ساده تر شما ممکنه با دوربین برای 70 متر 2 میل دات زیر+ و یا همان اصطلاح بالا تر از هدف را نشانه بگیری ولی بدون در آن محدوده 4.5کمی پرت میزند ولی مثلا با 5.5 با همان دوربین ممکن است 3 یا 4 میل دات زیر + را نشانه بگیری (چون قوس بیشتری دارد) ولی پرتی آن کمتر است و دقیقا همانجا را میزند.;););)
از عزیزانی که سلاح 54 رو دارن یه خواهش دارم:blush:
اگه میشه یه تصویر از گروپشون در فاصله ی 50 متر یا بالاتر بزارن.
سلام دوستان یک گروپ از دیانا 54
اسلحه : DIANA 54
حالت: نشسته با ساپورت
ساچمه : گامو مچ
دوربین : TASCO 6-24X50 AOE
فاصله 25 یاردی
توضیح اینکه بعد از شلیک اول 3درجه(دنده) چرخش طبلک بسمت چپ یا خلاف عقربه های ساعت تصحیح انجام گرفته .
شلیکهای دوم وچهارم درست وسط هدف و روی هم میباشد. فعلا;)

[تصویر: DSC00032.jpg]
با سلام.
بچه ها یه خواهش.حجم عکسارو با این برنامه VSO image resizerکه توی سایت وطن دانلود به راحتی قابل دانلود هست کم کنید تا صفحات زودتر باز بشه.
دمتون گرم.
خوب چند تا عکس از گروپ های خودم اینجا میذارم ببخشید اگه تکراری هست.اونایی که دنبال دقت ای تی 44 میگردن این چند نمونه هست.
عکس اول :
[تصویر: bpltg8jzaj1vwsrzivbo.jpg]
همانطور که مشاهده میکنید این دو گروپ با دو ساچمه متفاوت در یک صفحه هست و تفاوت باراکودا واقعا فاحش هست.اگر از دو تیر اول که در گروپ سمت چپ یکم پرت خورده صرف نظر کنیم میبینم که قطر گروپ با باراکودا چیزی در حدود 8 میلی متر هست و این یعنی عالی.
عکس دوم:
[تصویر: i4z5rky7snuvkqqc7wp8.jpg]
و عکس سوم چون مشخصاتش رو کنارش ننوشتم اینجا براتون توضیح میدم.
اگه درست خاطرم باشه فاصله 40 یا 50 متر بود.ساچمه باراکودا تفنگ ای تی 44 تیرانداز خودم , حالت نشسته با ساپورت,تعداد شلیک اگر درست خاطرم مونده باشه یا 7 یا 8 .
اینم خود گروپ:
[تصویر: vedio6xzeycnfmeowcw.jpg]
دوستان برای دیدن بهتر عکس ها و خواندن مشخصات روی عکس , بر روی عکس کلیک کنید تا بزرگ بشه.
منتظر نظرات دوستان هستم.
یا علی
منهم با کیسه ماسه نرم موافقم چون هم شکل پذیره که اسلحه خوب روش بشینه
هم با سنگینیش مانع لرزش سلاح میشه
و برخلاف بالش معمولی انقدر هم نرم نیست که تفنگ فرو بره داخلش:)
(2011-01-25 09:14 PM)mr.foad نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلام.
دقت تفنگ های گلوله زنی چطوریه ؟؟ مثلا کسی که با تفنگ بادی تمرین کرده با به طور مثال کلاش هم میتونه چیزی بزنه ؟ یا کلا به هم فرق دارن ؟؟ مساله ی دقت در تفنگ هایی مثل کلاش در حد تفنگ های فنریه یا پی سی پی ها ؟ مثلا تفنگ من 155 هست ! من که با این تمرین می کنم روی مهارت تیر اندازیم تاثیر داره ؟
فواد جان سلام و خوشحالم که دوباره در جمع خودمان میبینمت .
در خصوص مهارت تیراندازی اینو بدان کسی که با تفنگهای بادی تمرین کرده برای رسیدن به مهارت لازم برای مثلا اسلحه کلاش حدود 70 تا 80 درصد راه را رفته من خودم از همین راه تمرین و شکار با تفنگ بادی بود که خیلی سریع تیرانداز خیلی خوبی با اسلحه کلاش از آب در آمدم (اوه ببخشید که خود ستائی شد);):D
در خصوص سئوال تاثیر تمرین روی مهارت تیراندازی 100% موثر است چون ناخداگاه شما اصولی را رعایت میکنید که برای هر تیرانداز باید عادت باشه(ملکه شده باشه) در کل اصول تیراندازی برای همه اسلحه ها یکسانند ولی باز هر اسلحه ای ریزه کاریهای خودشه داره که با شلیک و تمرین با آن بدست میاد مثل باز همین کلاش :)
اگر خواستی در تاپیکی جدید میشود بهش پرداخت .
اینم عکس سوگلی من حتما" گروپ هم براتون میزارم [تصویر: Copy_of_06012008007.jpg]

سلاح دیانا 52 تیونینگ شده با سایلنسر دستساز .ودروبین لیپرز 50*6.24
[تصویر: Copy_of_06012008009.jpg]
(2011-01-26 05:46 PM)salamin نوشته شده توسط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به به آقا مسیح چه دوربین و سایلنتر خوشکلی واقعا اوبوهتی بهشش داده
همون سایلنتر قبلی هست؟ قیافش میخوره خیلی کوچیک باشه چه طوره با دو برابربلندی و قطر امتحان کنی تا تاثیرش قابل قبول بشه
بازم میگم دوربینت منو کشته

خواهش میکنم سلامین جان . من به دلیل اینکه وزن سلاح زیاد نشه این تور

طراحی کردم و بعد هم رنگ کوره ای و تمام بیشتر جنبه نمایشی داره

دوربن هم اقا جلال داداش گلم زحمتشو کشیدنو مارو خجالت دادن
لینک مرجع